Sider

søndag 2. desember 2012

1. advent – jippi….


I dag skal vi synge den fineste adventssangen jeg vet. Gleder meg som en liten unge!!!!

Helt fra den første gang jeg hørte denne sangen for maaaaange år siden, på barne-TV Portveien 2, ble jeg helt betatt. Den gikk rett i hjertet mitt, og jeg blir rørt til tårer hver gang jeg hører den. Ja til og med når jeg synger den selv. *ler* Ikke fordi jeg synger så fint da, men fordi teksten er umåtelig vakker © Det gjør bare noe med meg……….

Jeg snakker selvfølgelig om «Tenn lys» skrevet av Eyvind Skeie (tekst) og Sigvald Tveit (melodi) (ref. Wikipedia).

Er det noe gullungene mine vet, så er det at å synge «Tenn lys» for mamman er noe av det fineste de kan gjøre. Og de gjør det heldigvis hvert år. *rørt tåre*
Men det er litt tidlig på morgenen for gullungene ennå, så da får jeg synge litt selv foreløpig…………..

Tenn lys !
Et lys skal brenne for denne lille jord.
Den blanke himmelstjerne, der vi og alle bor.
Må alle dele håpet så gode ting kan skje.
Må jord og himmel møtes. Et lys er tent for det.

Ha en nydelig første adventssøndag alle sammen ©

Mkh
Ellen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar