Sider

fredag 14. desember 2012

Verden i min drøm

Våknet opp i dag med et dikt jeg skrev rundt '90 i hodet. Diktet har et tema som er høyst aktuelt også i disse dager. Kjenner jeg hadde lyst å dele dette diktet med dere i dag............


Verden i min drøm

Hvorfor finnes det soldater?
Hvorfor finnes det gevær?
Kan man aldri fatte,
hvor det ender alt det her?

Jeg vil leve i en verden,
uten vold og uten hat
Jeg vil leve i en verden
med nok kjærlighet og mat

Jeg vil leve i en verden
uten grenser mellom land
Jeg vil leve i en verden
med fred og frihet for hver mann

Vi trenger ikke våpen,
vi trenger ikke krig,
om alle kunne leve
et mer harmonisk liv

Dypt i våre hjerter,
jeg vet vi alle vil
la oss alle gjøre
en innsats for å få det til

I morgen når du våkner,
møt verden med å tro
at ondheten forsvinner
om bare du er god

I min drømmeverden
der krangler ikke folk
Det finnes ikke geværer
og det finnes ikke dolk

Ei har vi miljøkatastofer
som følge av giftutslipp
Ei har vi atomkatastrofer
som skyldes "en liten glipp"

I min drømmeverden
der to ting teller mest
Kunnskap og kjærlighet
er det vi kan best

Det burde ikke være
så vanskelig som vi tror
og gjøre dette stedet
til en virkelig fredfylt jord!

Mkh
Ellen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar