Sider

mandag 17. desember 2012

Fordomsfull….


På juleshopping med dokka mi her forleden sier hun noe som fikk meg til å tenke litt… «Mamma, du som alltid er så opptatt at vi ikke skal dømme noen eller noe på forhånd, at vi skal gi alt og alle en sjanse…….. når det kommer til shopping er du skikkelig fæl til å forhåndsdømme! Når det gjelder ganske mange butikker sier du «dit skal jeg ikke inn, nei der har de ikke noe for meg og nei det er ikke min stil»

Eeehhh, jeg ble litt paff. Jeg er da vel ikke fordomsfull ……….

Men når jeg tenker over det hun sa, må jeg nok innrømme at jeg er litt sånn når det gjelder butikker ja. Jeg vil gjerne unnskylde meg litt med at jeg kjenner på energien og dermed luker ut butikker som ikke gir meg noe,………….. men er det den hele fulle sannhet. Kanskje hvis jeg ga dem en sjanse ville jeg finne nettopp det jeg leter etter, for det er jo faktisk sånn at så lenge jeg har bestemt meg for at jeg ikke finner noe i den eller den butikken, vil jeg heller aldri gjøre det. Tankens kraft!

Det hører med til historien at denne mammaen ikke er spesielt glad i shopping. Jeg liker da godt nye klær og pene ting, men synes det å skulle shoppe det inn er en skikkelig stressende og kavende aktivitet, og er faktisk noe jeg helst unngår. Skal jeg ut å shoppe, synes jeg det er aller best når jeg kan finne det meste jeg skal ha i en og samme butikk. Så jeg bruker det til å unnskylde meg litt med i alle fall :P
Nå i julestresset, får jeg jo virkelig kjørt meg, så nå puster jeg dypt, tenker glade tanker og hopper i det. Enten jeg vil eller ei, så må det litt shopping til disse dager. Og siden jeg nå har blitt gjort oppmerksom på min «fordomsfulle» side, så ser jeg at det må jeg jo jobbe litt med,  så da går jeg ut med åpent sinn, og besøker både den og den butikken…… og sannelig finner man skatter både her og der ;)

Happy fordomsfri juleshopping alle sammen ©

Mkh
Ellen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar